Årets hidtil største gedde fra De Gamle Lergrave

Vores forening har haft eksklusiv fiskeret i De Gamle Lergrave i en menneskealder, og det er herligt at der fortsat er mange spændende fisk at fange. Peter Fog Pedersen og Marius Dam Jespersen var forleden nede for at tjekke om der var nogle gedder i hugget. Det var der!

Peter fortæller:

Dagen begyndte med en hurtig mindre fisk til os begge og efter et pladsskifte kom der en mere til os begge. Vi roede derefter hen til et nyt sted. I det andet kast fulgte der en stor fisk efter min Westin Swim. En meter fra båden og et spinstop udløste hugget, og efter en kort fight kom fisken i nettet. Den målte 105 cm og vejede 8,27 kg.

Efter det skete der ikke meget andet end et par følgere, men det betød bestemt ikke noget efter sådan en fisk og dejligt vejr.

Mange tak til Peter for fangstberetning og et stort tillykke med den store gedde, der naturligivs er tilmeldt årets fisker konkurrencen.