Obelix – Alujolle Linder 400 Sportsman

Foreningen har med støtte fra Friluftsrådet (udlodningsmidler til friluftsliv) anskaffet en Linder 400 Sportsman aluminiumsjolle med en tilhørende 15 HK Mercury påhængsmotor, der står klar på en Brenderuptrailer.

Alujollen der bærer navnet Obelix, har monteret 4 stangholdere. Der er årer, anker og ankertov m.v. i jollen, mens redningsveste ligger i hyndeboksen ved alujollen.

2267_1

Denne alujolle er den mest søsikre af foreningens to alujoller og du er meget velkommen til at booke den, såfremt du bare følger foreningens regler for lån af faciliteten. Dem kan du læse på den ikke offentlige medlemsside, hvor du bl.a. også kan se, hvor den står parkeret klar til brug.

Der er nogle få enkle regler, der skal følges, når motoren anvendes. Læs i den forbindelse siderne 42-44 i vedhæftede manual. En god idé er at printe disse sider ud og tage dem med på tur. Det lyder svært, men det er ultra nemt at betjene motoren.

Mercury 15 hk Manual

I den lille værktøjskasse findes dødmandsnøgle og stangholdere.

Foreningen er medlem af Sjællands Småbådsfiskeklub. Dette betyder at vi med Obelix gratis har lov til at anvende slæbesteder mange forskellige steder på Sjælland. De mest relevante slæbesteder er Helsingør Nordhavn, Skovshoved Havn, Hundested Havn og Rødvig Havn, men vi har også adgang til Onsevig Havn, Hundige Havn, Mullerup Havn og Skælskør Havn. Kontakt formand Klaus Vestergaard, hvis du vil afsted, da han opbevarer chippen fra Sjællands Småbådsfiskeklub, der skal bruges på de forskellige ramper.

Foreningen er også medlem af Dansk Søredningsselskab, hvor nærmeste station er Helsingør, som kan kontaktes på telefon 27601101. Rart at vide, hvis motoren en dag svigter.