Fangstjournalen

Indberet fangst

Her kan du indberette fangster af fisk i Nivåen og Usserød Å, men også fangster fra andre NÅL-faciliteter.

Fangstindberetning for Nivåen og Usserød Å er obligatorisk, mens fangster fra andre faciliteter er helt frivillig.

Hvis du ikke indberetter via elementet nedenfor men i stedet indberetter via Fangstjournalens officielle hjemmeside eller via Fangstjournalens app er det vigtigt, at du i drop down menuen altid husker at vælge, at du er medlem af Nive Å´s Lystfiskerforening og fangsten dermed er gjort ved foreningens fiskevand. Ellers registreres den ikke hos os og indgår dermed ikke i statistikken som du kan finde inde under “Medlemssiderne” på hjemmesiden.

Tag godt imod Fangstjournalen

Nive Å´s Lystfiskerforening har som den første sjællandske lystfiskerforening indledt et samarbejde med Fangstjournalen, der er udviklet af DTU Aqua.

Fangstjournalen bidrager til forskning og bæredygtigt fiskeri

Fangstjournalen er udviklet og driftes af DTU-Aqua / Danmarks Tekniske Universitet. Foruden at være en stor hjælp for foreninger og sammenslutninger til at få et overblik over hvad der fanges i fiskevandene, bidrager Fangstjournalen til at skabe et bæredygtigt og bedre fiskeri gennem oplysning og forskning.

Nive Å´s Lystfiskerforening vil derfor opfordre dig, til at tilmelde dig Fangstjournalen og bruge den til at indtaste alle dine fisketure.
Du kan indberette dine fangster via din computer på: www.fangstjournalen.dk eller du kan indberette dine fangster fra mobilen via en app. Du kan dog også altid indberette dine fangster til Fangstjournalen i Fangstrapport elementet ovenfor. Husk at det er obligatorisk når det gælder Nivåen og Usserød Å.

App til mobiltelefon

Tag godt imod Fangstjournalen og støt op om det gode formål så vi kan få indsamlet bedst mulige data til at sikre godt fiskeri i fremtiden.

Skulle du mod forventning opleve at Fangstjournalen er svær at komme i gang med eller er der forslag til forbedringer, så send en mail til klausvestergaard12@gmail.com..

Du kan finde en række demo videoer om Fangstjournalen her.

Følg med i Fangstjournalens nyheder

Fangstjournalen udsender jævnligt små nyhedsbreve via Facebook og via www.fiskepleje.dk

Du kan læse mere om Fangstjournalen her: Om Fangstjournalen