Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Miraculix er på plads i Nivå Havn

Så er Miraculix på plads i Nivå Havn og klar til at blive booket i kalenderen.

Bådinspektør Ion Hoe Nielsen har været tovholder på operation klargøring og søsætning af Miraculix med bistand fra flere aktive medlemmer.

Første etape skete den 22. april, hvor den blev højtryksspulet og rengjort m.v.

Anden etape inkluderede bundmaling og polering, og den løb af stabelen den 5. maj.

Den 8. maj blev Miraculix søsat og sejlet fra Rungsted Havn til Nivå Havn.

Dagen efter den 9. maj opdagede Ion, at Miraciulix havde taget vand ind og var ved at synke. Ion fik fat i undertegnede og Niels Godsk Jørgensen, der sammen sørgede for at Miraculix blev sejlet fra Nivå Havn til Rungsted Havn og igen trukket op på trailer og kørt til reparation. Årsagen til at den var ved at synke var trimflapsene, som havde revet sig løs.

Vi besluttede derfor at afmontere dem og dette gjorde Ion og Jens Blom den 15.-17. maj, hvor der naturligvis også blev lappet huller. Den 18. maj blev Miraculix søsat fra Rungsted Havn af Ion, Niels Godsk Jørgensen og undertegnede.

Derefter sejlede Ion den til Nivå Havn, hvor den nu er klar til at blive booket.

En kæmpe TAK til både Ion for at have været tovholder på projektet med at få Miraculix klargjort og søsat og de mange frivillige, der har hjulpet med at få det til at ske, nemlig Henri (Smeden), Lars Romby Nielsen, Jakob Skriver, Svend Skriver, Søren Ryby, Thomas Ratzlaff, Thomas Akselsen, Jørn Maribo, Thomas Stabell, Jens Blom og Niels Godsk Jørgensen.

Vi må krydse fingre for at vi får en god lang sæson med Miraculix med gode oplevelser og fine Øresundsfangster.