Peter fanger flot søaborre, mens Erik får en god ørred i åen

To af foreningens juniorer, Peter Fog Pedersen og Kristoffer Kindberg, var i mandags på fisketur. Det blev der følgende lille beretning ud af:

Hej Klaus

Igår var Kristoffer og jeg igen taget den lange tur ud til søen, hvor vi også var i sidste uge for at jagte aborrer. Da vi ankommer og har fået rigget til, går der ikke lang tid, så har Kristoffer fast fisk, en aborre på ca 500 gram. Kristoffer fik så en til på ca, samme størrelse. Og så blev det min tur med en rigtig fin aborre på 970 g. Vi får så en masse små. Men ud af det blå dykker mit flåd. Jeg griber stangen og giver modhug. Jeg kan mærke det er en god fisk. Efter lidt tid ligger den i nettet, og jeg siger til Kristoffer, at det kunne være en ny PR det var det så også. En flot fed aborre på 1,3kg.

14316065_660434710773239_895092596_o

Efter det får vi et par fisk og så gik turen hjem. Kristoffers største aborre vejede 790 gram. Begge må gerne tilmeldes Årets fisker konkurrencen.

Mvh

Peter

Stort tillykke til Peter med ny PR-aborre og Kristoffer, der også fik en fin aborre. Fra en anden af foreningens medlemmer, Erik Walther Nielsen, har jeg modtaget nedenstående beretning:

Hej igen Klaus,
Jeg blev inspireret at din rapport med opstrøms fiskeri, så det ville jeg lige prøve i tirsdags den 6. september. Jeg startede fra broen i Nivå på sydsiden. Allerede efter få kast, havde jeg slag mod min rødprikkede kobber Mepps størrelse 3 fra en 2-kilos fisk. Jeg fortsatte opstrøms i mandshøje brændenælder og over/under væltede træer. I et dybt sving, hvor der ligger grøde og drivgods på den ene side og en væltet hyld på modsatte side fik jeg lagt meppsen nedstrøms og kort efter faldt et hårdt hug. Fisken kom på land og blev fotograferet inden den hurtigt blev udsat, da den var farvet. En smuk hanfisk på vel 65 cm og små 3 kg.

img_0551

Senere forsøgte jeg nedstrøms igen fra broen i Nivå med Rapala wobler. Ved den lille gangbro huggede en gedde under broen og linen brast desværre.

Mvh

Erik Walter Nielsen

Stort tillykke med fangsten til Erik. Godt at se, at der står fine ørreder på mange af de klassiske standpladser, heriblandt i de dybe render og huller. Vandstanden er faldet en del de seneste dage, hvorfor vi nok skal have lidt mere regn før der bliver rigtig godt igen.

Lige et tip til brugerne af Esrum-båden, hvor lænsepumpen var slået fra, da Ion skulle ud i torsdags. Hertil var batteriet fladt, hvilket Ion forståeligt nok ikke var helt tilfreds med. Noget tyder derfor på, at der har været en drillepind forbi, der har slukket pumpen og løsnet strømkablet ud. Vil du gardere dig mod et fladt batteri næste gang du skal ud, så tag dit eget med. Elmotoren har fået et ekstra kabel på, så den fint kan sejle uden jollens faste batteri.