Rasmus fanger kæmpe stør + nyt fra åen

Vore juniorer er efterhånden blevet temmelig dygtige til at fange stør i Poppelsøen i Ballerup. Således også Rasmus Schandorf, der sidste weekend landede en Belugastør på hele 15,7 kg. Den tog et stykke sild fisket på bunden.

14247605_1769948176620879_719820875_o

Størfiskeriet har i løbet af de sidste par år grebet om sig, og særligt vore juniorers vilde fangster har fået os til at indlemme dem i Årets fisker konkurrencen, der ellers tager udgangspunkt i den danske rekordliste. Tjek Årets fisker listen. Den er netop blevet opdateret.

Andre medlemmer har også været ude at fiske, heriblandt Erik Walther Nielsen, der går og hygger sig ved åen fra tid til anden. Han skriver følgende:

Hej Klaus,
Siden min sidste rapport fra den 15. april, har jeg flere gange her på sensommeren været ved både Usserød Å og Nive Å. Usserød Å har ikke givet noget, men de sidste 4 gange ved Nive Å har jeg samme sted set store bølger fra en stor fisk. Jeg har haft fast fisk i mandags, en havørred på vel 3-4 kg og igen i dag næsten samme sted en på vel 2-2,5 kg samt et hug ved modsatte bred (og bølgen kom lige efter!!).
Jeg rykkede ned forbi børnehaven i Nivå, og her havde jeg en smuk lille bækørred på vel 25 cm på land og lidt efter, lige inden gangbroen, en havørred på omkring 35 cm. Begge selvfølgeligt genudsat. Men jagten fortsætter.
Erik Walter Nielsen

Mange tak til Erik for rapporten. Godt at høre, at der sker lidt dernede. Det kan jeg så også selv bekræfte, da jeg lige – inspireret af Erik – tog en tur derned igår eftermiddags. Åen var særdeles gavmild, idet jeg var heldig at tæmme en vild 66 centimeters smuk hanfisk.

14199269_10208964580824990_7084184310316781383_n

En lille Mepps spinner fisket opstrøms på et dybere stræk med masser af vandplanter gjorde udslaget. Jeg skræmte yderligere et par gode fisk, som skal prøves på et senere tidspunkt.

Til orientering har vi i foreningen iøvrigt netop etableret et samarbejde med Esrum Ålaug, hvor vi bliver inviteret med til elfiskeri og strygning m.v. i løbet af efteråret. Vi er i den grad afhængige af udsætninger af ørreder fra Esrum Å-stammen, så det bliver spændende at være med i loopet. Mere info vil følge i løbet af efteråret.

Foreningen er i øjeblikket inde i en god stime med en del nye medlemmer, og er du en af disse (eller allerede er medlem) og har en Facebook-profil, så skal du bare ansøge om medlemsskab i foreningens lukkede gruppe, så vil du blive indlemmet her af enten Zlatan eller undertegnede. Gruppen er meget populær og der er en livlig nyhedsstrøm med bl.a. medlemsfangster, hvoraf mange aldrig når hjemmesiden af fortrolighedsmæssige årsager:-). Vi er idag 35 medlemmer af Facebook-gruppen, ud af et samlet medlemstal på 119. Er du medlem skal du være mere end velkommen.