Fangstrapporter

Geddekonkurrencen 2012 samt diverse medlemsfangster

Hej alle

Igår søndag blev årets geddekonkurrence afholdt i De Gamle Lergrave. De fremmødte deltagere havde en dejlig dag med flot vejr og hugvillige gedder. Mere end 20 gedder blev fanget på både spin og agnfisk. Noget kunne tyde på, at geddebestanden omsider er ved at komme op igen efter de hårde vintre og tyvfiskende polakkers hærgen. Sidstnævnte ser man heldigvis ikke så  mange af mere, så muligvis har den økonomiske krise også haft nogle positive sidegevinster..

Vinder af geddekonkurrencen blev Carsten Ryby med en gedde på 3,5 kg,

Frederik Rømer tog andenpladsen med en gedde på 2,9 kg.

Trediepladsen tog undertegnede med en gedde på 2,5 kg, mens Erik Winther tog fjerdepladsen med en på 2,2 kg. Fine præmier var sponseret af Rodes samt Sportdres, der altid bakker op om foreningens konkurrencer.

Søndag aften kom så en sms fra Joachim Fabricius som havde været en tur på Esrum Sø med en anden forenings båd. Han skrev, at han måtte ro halvvejs fra den nordlige del af søen, da der var bøvl med motoren. Fik dog på hjemturen en gedde på 5,1 kg ved Tevandsbanken.

Tillykke til Joachim med fangsten der sikrer ham et endnu større forspring i årets fisker konkurrrencen.

Herudover fik jeg en mail fra Claus Banholtz, der i sidste uge havde været på tur efter hornfisk:

Hej Klaus

Havde lige glemt at sende denne rapport til dig….

Maj måned er det hornfisketid , og det er nok den mest oplagte fisk at tage ungerne med ud at fiske, og som skrevet så gjort.

Vi gad ikke tage til Helsingør som alle andre og stå i kø for at komme til at fiske, så vi drog til fjorden.

Hornfisk var der deværre ikke så mange af, men dem der var, var pæne og flotte fisk.

Vi fik ialt på denne dejlige dag med familien 7 hornfisk med de 3 største på

1020 g
980 g
850 g