Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Fiskerhuset var engang et hjem

I torsdags var der almindelig klubaften i Fiskerhuset, hvor bl.a. vores tidligere formand Carsten Ryby var til stede. Pludselig var der en mand, der bankede på, der fortalte at hans farmor havde boet i Fiskerhuset med 8 børn tilbage i 1950-erne. Poul Wisniewski, som manden hed, kunne fortælle den pudsige historie, og det var ham som barn, der var på en af de billeder, som han havde medbragt.

Nedenfor et billede af Fiskerhuset fra dengang ruder konge var knægt og der boede en familie i Fiskerhuset.

Tak til Poul for at komme forbi og give lidt ekstra information om Fiskerhuset.

Nive Å´s Lystfiskerforening fik i februar 1974 stillet det lille stråtækte hus på Byvejen 10 i Niverød Landsby til rådighed for foreningens aktiviteter. Vi overtog det lille hus uden toilet og bademuligheder og meget lavt til loftet, da det ikke længere måtte anvendes til beboelse. Som klubhus for en lystfiskerforening dannede det imidlertid en glimrende ramme og det har det gjort lige siden i snart 50 år.