Flotte havørreder fra åen

Foreningens to juniorledere Marius Dam Jespersen og Peter Fog Pedersen kender Nivåen og Usserød Å bedre end de fleste efter mange timers fiskeri. Den megen nedbør gav i en længere periode optimale betingelser for at fange en havørred. Det udnyttede Marius og Peter til fulde..

Marius skrev følgende for et par uger siden i foreningens lukkede Facebook Gruppe, hvor man som medlem får “guld fiskeinformation” før alle andre, der typisk først får det nogle uger efter:

Å ALARM

Nå… Nu må vi vist hellere vise lidt fisk fra åen. Peter og jeg er løbet ind i nogle vilde fisk her de sidste par uger. Vi har givet den gas i det våde vejr, og det har belønnet os med en del flotte fisk til Peter og undertegnede. Der har været nogle pæne imellem, bl.a flotte havørreder på 80 cm og 72 cm.

Marius fortæller, at han og Peter har fanget fisk fra langt oppe i Usserød Å og helt ned til udløbet. De var fordelt over hele strækket.

Kæmpe tillykke med fangsterne, der vist cementerer at “vores” å-system i disse år har en usædvanlig flot bestand af havørreder, ikke mindst takket være de løbende årlige udsætninger af ørreder og en fornuftig vandpleje gennem mange år. Alle de fangne havørreder blev naturligvis genudsat, så der skulle være en god mulighed for at andre kan opleve at genfange dem på et senere tidspunkt. Man kan købe dagkort til åen på fiskekort.dk, men det kan økonomisk set klart anbefales at melde sig ind i foreningen, da erfaringen er, at du vil afsted igen hurtigst muligt, når du først har oplevet at få en godt fightende havørred på krogen. Indmeldelse skal også ske via fiskekort.dk