Nive Å’s Lystfiskerforening fejrer 50-års jubilæum med åbent hus

Der er åbent hus i Nive Å´s Lystfiskerforening, når vi fejrer 50-års jubilæum lørdag den 24. juni. Dagen byder på festtaler, ristede pølser og muligheden for at købe billigt fiskeudstyr på et lille fiskegrejs-loppemarked.

Det er undertegnede, der på lørdag den 24. juni byder velkommen til åbent-hus-arrangementet i Fiskerhuset, Byvejen 10 i Nivå kl. 12. Borgmester Thomas Lykke Pedersen holder festtale derefter, hvorefter formand for Danmarks Sportsfiskerforbund Torben Kaas kommer på. Torben har selv været medlem af Nive Å’s Lystfiskerforening i mere end fire årtier. Arrangementet starter klokken 11 og slutter klokken 16.

Altid plads til nye juniorer

Alle er velkomne til at komme på besøg og få en grillpølse og købe lidt fiskegrej på vores loppemarked. Der vil også blive trukket lod om en fisketur for to personer på Øresund i vores egen trollingbåd Miraculix, som ligger i Nivå Havn. Her vil der blive fisket efter torsk, fladfisk og makreller, og vi sørger selvfølgelig for fiskegrejet og en dygtig guide. Vi håber at præmien går til et kommende juniormedlem i foreningen.

I de sidste mange år har foreningen haft et medlemstal på mellem 175 og 200 medlemmer. Det er et tal, der gerne må stige lidt, og derfor håber vi på, at især unge fra lokalområdet vil kigge forbi til det åbne hus og måske ovenikøbet blive medlemmer.

Vi er masser af erfarne lystfiskere, der med glæde deler vores erfaringer med nye, unge fiskere. Vi har klubaftener om vinteren, hvor man kan lave sit eget grej, og vi har flere konkurrencer om året, hvor vi samles til en hyggelig dyst. Og så har vi heldigvis et par aktive juniorledere i Peter og Marius, der gerne tager juniorer med ud på fisketur. Det er frisk luft, fællesskab og masser af fantastiske oplevelser langt væk fra skærmen. Alfred Bencke på billedet ovenfor er en af foreningens dygtige juniorer, der flittigt fisker ved Nivåen og fanger flotte havørreder.

Vi ses på lørdag!