Klubtur til Roskilde Fjord med blandet succes

Roskilde Fjord blev gennemfisket på kryds og tværs igår af Asbjørn, Steen, Sune, Frank, Emil & hans søn Baldur samt undertegnede fordelt i tre joller, heriblandt foreningens alujolle Obelix.

Vi satte jollerne i vandet i Jyllinge, og startede med at fiske på Asbjørns hemmelige hot spots. Det gav en enkelt lille fed ørred til undertegnede inden der var tid til en hyggelig frokost på en næsten øde ø.

Efter frokost blev vejret bedre, og det lykkedes Emil og hans søn Baldur at snuppe dagens største ørred på 54 cm.

Tak til alle deltagere for en herlig dag på vandet – selvom det ikke just var nemt, hverken at fange noget eller at navigere mellem diverse holme og store sten. Et godt råd fra Asbjørn og Emil, som begge lokalkendte, er udelukkende at sejle med den frontmonterede elmotor, og vippe benzinmotoren op, når der sejles i de mere skumle lavvandede områder. Emils ørred blev fanget på 50 cm vand, så fisk er der.

Vi må tage revanche en anden dag. Nu er vi ihvertfald alle lidt bedre klædt på, når der skal fiskes fra joller på Roskilde Fjord næste gang.