Pike Fight i De Gamle Lergrave

Joachim Fabricius der altid er mand for en rask lille konkurrence havde i foreningens Facebook gruppe inviteret til Pike Fight i De Gamle Lergrave i søndags. Måske en anelse optimistisk i forhold til årstiden, men det lykkedes alligevel at samle 7 medlemmer til en spændende dyst.

Joachims referat fra konkurrencen:

Pike Fight i De Gamle Lergrave hermed afviklet!

Håbet var spinkelt lørdag aften, da prognosen bød på -3 grader natten til søndag.

Guderne var dog med os søndag morgen, da lergravene lå isfri og nærmest tiggede efter at blive fisket i.

Fire både var med i dysten, der skulle blive en kold fornøjelse. Peter og Marius fiskede sammen, Jens og undertegnede, Asbjørn og Simon, mens formanden stod for den sidste jolles besætning.

Det blev Peter og Marius, der trak det klart længste strå i team-konkurrencen med fire gedder på henholdsvis 50 cm, 75 cm, 71 cm og 61 cm. Tre af dem snuppet på små gummiagn og en på agnfisk.

I vores jolle reddede Jens æren med en gedde på 65 cm. Taget på en gummiagn.

I den individuelle konkurrence blev det Marius på en tredjeplads med sin største gedde på 61 cm, Jens på andenpladsen med største fisk på 65 cm, og Peter Fogh aka. GEDDE-PEDE med konkurrencens to største fisk på 71 cm og 75 cm.

Der skal lyde en tak til de fremmødte, der trodsede minusgraderne og vinden. Og ikke mindst en stor tak til Thor Bisbjerg, som havde doneret en stor pose med lækkert grej til foreningen. Mere af dette kommer i spil, når vi afholder den traditionelle geddekonkurrence den anden søndag i maj.

Mange tak for beretning og et godt initiativ. Og et stort tillykke til vinderne.