Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Foreningens nye Øresundsbåd er på plads i Nivå Havn

Ion, Bjarne, Jens og undertegnede fik mandag aften omsider søsat foreningens nye Øresundsbåd i Rungsted Havn, hvorefter den blev sejlet til sin plads i Nivå Havn.

Søsætningen foregik uden problemer på rampen i Rungsted Havn, hvor der er god plads og en fin hældning.

På sejlturen sørgede Ion for at selvstyreren og diverse Garmin-instrumenter blev kalibreret, mens der i havnen blev tilpasset fortøjringsreb og sat fendere på.

Båden er endnu ikke klar til prøvesejladser for medlemmer, da vi først skal have en bådmekaniker til at give grønt lys, herunder få styr på nogle fejlmeddelelser omkring olietryk m.v., som vi fik lige inden vi var i havn, efter at den ellers havde sejlet upåklageligt. Mere info vil følge når der er nyt.