Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Indsamling af henkastet affald langs Usserød Å i kulde, regn og blæst

På trods af en vejrudsigt med 10 grader, regn og blæst mødte 8 medlemmer op til affaldsindsamling. Vi havde heldigvis et par gode timer, hvor det lykkedes os at hjælpe naturen og fylde 10 store poser. Blandt affaldet var plasticposer, slikpapir, tomme dåser, hygiejnebind, gevir fra en kronhjort (!), headset, børster og cigaretskod. Læg dertil et par bildæk og meget andet. Hyggeligt samvær og god motion var naturligvis også en del af arrangementet. Efter turen var der forfriskninger til alle.

8 friske affaldsindsamlere

Ren Natur er et frivilligheds- og sponsorkoncept, hvor foreninger mod at samle henkastet affald op i deres tilhørskommune, kan tjene sponsormidler.

Ren Natur er ejet og ledet af Hold Danmark Rent og består af et bagvedliggende samarbejde mellem kommuner, frivillig- og foreningslivet og det lokale erhvervsliv.
I 2019 er McDonald’s, SPAR og Dansk Retursystem nationale sponsorer af Ren Natur, og vor forening fik som følge indsatsen overført 3.000 kr. til foreningskontoen.