Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Geddekonkurrence i De Gamle Lergrave søndag den 12. maj kl. 7-12

Traditionen tro afholdes geddekonkurrence på søndag den 12. maj kl. 7-12 i De Gamle Lergrave. Konkurrencen afholdes altid anden søndag i maj.

Premieregedde fra De Gamle Lergrave

Vi mødes 6.45 ved busstoppestedet i sydenden af den lange sø. Der vil som altid være præmier. Der må fiskes med 2 stænger efter gedder og en ekstra stang kan også bruges til fangst af eventuelle agnfisk. Lergravsjollerne må ikke anvendes under konkurrencen.

Vinder af konkurrencen er den med den længste gedde, og der fiskes catch & release. Hver fisker kan tilmelde 1 gedde, men der vil også være præmie til den der fanger flest. Præmierne bliver delt ud på den store plads i sydenden af den lange sø ca. kl. 12.15.

Konkurrencen har alle årene budt på fine fangster, og der er god grund til at tro, at der også denne gang vil være et godt fiskeri. Således havde Hans og undertegnede mulighed for at fiske 1. maj. Her lykkedes det os på spin og flue at fange hele 22 gedder op til 85 cm. Den 3. maj var vi afsted igen. Her blev det dog “kun” til 12 gedder. Der er naturligvis også større gedder i lergravene, men dem har vi en aftale med om, at de først hugger til konkurrencen:-)

Vel mødt!