Årets Pike fight i Stege Nor

Så fik vi i foreningen afholdt årets “Pike fight” i Stege Nor. Marius deltog og har skrevet en rapport fra arrangementet.

Pike fight 2018

I går morges tog Hans, Rasmus, Klaus, Erik, Danni, Peter og jeg til Stege Nor for at prøve at fange nogle af de vilde gedder der er i brakvandet. Vi havde 3 alujoller med, som skulle kæmpe mod hinanden.

Vi havde ramt en svær dag hvor der virkelig skulle kæmpes for fiskene, men jeg synes, at vi reddede æren. Vi fangede nemlig 20 gedder, ikke mindst takket være 7 gedder taget af Hans, som alle blev fanget på en gammel Grøn Abu spinner. Klaus fangede 4, Rasmus 3, Peter og jeg fik hver 2, mens Erik og Danni hver fik 1.

Hans løb med sejren i Pike fight og vandt et gavekort på 300 kr. til Hvidovre Sport samt en PR-øl, venligt sponseret af Carsten Færgemand fra Mønbådene. Hans slog nemlig sin PR med en gedde på 4,7 kg og 92 cm.

Klaus tog andenpladsen, mens Rasmus med 3 gedder kom på tredjepladsen.

Da Klaus kom med præmierne ville han ikke selv have og sendte dem pænt videre.

Det var andet år vi var afsted til det super fede arrangement, hvor både unge og ældre kan deltage. Jeg håber, at det vil blive en tradition, da det styrker klubben, når unge og ældre fisker sammen og bl.a. udveksler fisketips. Rasmus og jeg hyggede os i hvert fald sammen med Hans i vores alujolle.

Jeg håber på en Pike fight igen i 2019!!

Marius

Mange tak til Marius for rapporten fra årets Pike fight, som vi naturligvis vil gøre alt for at gentage næste år. Måske med et par alujoller mere, hvis flere medlemmer ønsker at deltage. Sommerfiskeriet efter brakvandsgedder er spændende og der er nærmest garanti for flex på klingen. Endelig en stor tak til alle deltagere, der bidrog med højt humør og gå på mod.