Esrumtur med sild gav gedder til Jens

Hej alle

Jens Peder Jeppesen var igår en tur med Hanna, foreningens Esrum-jolle, hvor han udover at fange gedder også fik lært den frontmonterede elmotor bedre at kende.

Han skrev følgende om turen:

Hej Klaus
Hold da op – Du havde ret – Den bliver man kun afhængig af 🙂

Jeg skulle lige lære den (den frontmonterede elmotor) at kende – ikke mindst de forskellige funktioner, men så kørte det bare. Fedt, at man frit kan gå rundt i båden og trimme grejet uden at skulle styre båd og så videre.

På turen fiskede jeg det meste af tiden på 14-16 meter vand langs vestsiden og fik der bl.a. en fin gedde på 75 cm og mistede desværre også en vild og stor 8-10 kilos lige ved båden. Begge gedder tog friske store sild. Nedenfor ses flere sild med bidmærker, så de virker!

Mvh Jens

Mange tak til Jens for beretning. Herligt at fortræffelighederne ved den frontmonterede elmotor opleves af flere og flere medlemmer. Mon ikke at vi får flere fangster i de næste par måneder fra Esrum Sø.