Åen leverer lige nu flotte havørreder og enkelte bækørreder

Hej alle

Foreningens nok flittigste åfisker, dygtige Hans Thougaard Pedersen, har også været ved åen en del gange på det sidste. Han kender åen som få, og har da også allerede snuppet en del opgængere den seneste uge. Største havørred hidtil er en super flot og trind 3 kilos, som tog hans Rapala-wobler i Usserød Å.

Udover flere pæne 2-3 kilos fisk er det også blevet til flere 50-55 centimeters helt blanke havørreder til Hans.

Hertil har han snuppet en fin bækørred på 33 cm, der også blev genudsat. Junior Peter Fog Pedersen fik også en igår, ligesom at han snuppede en mindre gedde.

Herligt at der igen er bækørreder i åen. Mon ikke at de sidste par års udsætninger af ørred længere opstrøms i åen bl.a. med deltagelse af Carsten Ryby, Bjarne Dueholm og undertegnede nu viser sig i fangststatistikken. Jeg glæder mig ihvertfald over at de er her, da det efterhånden er en del år siden, at vi havde store bækørreder i åen.