Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Elfiskeri i Esrum Å

Som tidligere beskrevet på hjemmesiden var vi – via vort nyligt indgåede samarbejde med Esrum Ålaug – inviteret med til elfiskeri i Esrum Å sidste weekend. Fra foreningen var vi 6 der deltog lørdag, nemlig Hans, Mogens, Asger, Erik, Zlatan og undertegnede, mens Hans og Erik også var med søndag, sammen med Carsten Ryby.

Lørdag startede med en rundvisning i klækkeriet ved Esrum Møllegård, hvorefter vi kørte til skoven, hvor vi skulle starte. Alt var meget velorganiseret og det var tydeligt, at folkene fra Esrum Ålaug havde prøvet dette mange gange før. Vi fik hver især tildelt roller, som så skulle gå på omgang. Dette var hensigtsmæssigt, da vandet dels var koldt samtidig med, at det er hårdt at vade i længere tid mod strømmen uden at kunne se bunden og forsøge at holde balancen. Ind imellem havde man behov for at komme på land, men det var tydeligt, at folk helst ville være med i åen, tæt på ørrederne. Asger tog en stak billeder, som meget godt illustrerer, at der var fast arbejde i de timer vi var igang. Se nedenfor.

Status for weekendens elfiskeri var, at lørdagen gav 42 flotte havørreder med flere over 5 kg, mens søndagen gav næsten det dobbelte, så vi totalt nåede op på 122 (!). Under søndagens elfiskeri blev der endda genudsat hanner, da der var nok af dem. Som bonusfangst blev der også elfisket en gedde på vel 7-8 kg.

Alle var enige om, at det var en spændende og rigtig god oplevelse, så stor tak til Esrum Ålaug for at vi måtte være med. Vi deltager meget gerne igen til næste år.

Husk også at der søndag den 27. november kl. 11 afholdes Store Strygedag på Esrum Møllegård, hvor alle er velkomne uden tilmelding. Der vil være pølser og noget at drikke til en billig penge.

Nedenstående billede er fra Store Strygedag, hvor flere NÅL-medlemmer også deltog i løjerne.