Seriøse aborrer fra Esrum Sø

Vi fik for et par måneder siden et par nye medlemmer, Asger og Tine, som fisker en del på Esrum Sø. I sidste uge havde de en usædvanlig god tur, som jeg hørte om, hvorefter jeg spurgte Asger om han ikke ville bidrage med en lille rapport. Det ville han heldigvis gerne:

Hej Klaus

Vi ligger lige nord for løjtnanten og driver for 6 m/s vind fra 20 meter til 15 meter vanddybde.

Vi driver igennem en stor stime fødefisk og lige på den anden side kommer hugget.
Det er helt tydeligt en stor aborre. Linen bliver trukket ud i kraftige aborretræk og stangen 10-30 gram flexer, så den står lodret og linen hviner af hjulet. Fantastisk oplevelse. Aborren kæmper hele vejen til overfladen trods de 15 meter. Kæmpemunden kommer gabende op og jeg skal love for at fangstnettet kommer i brug. En hurtig vejning og et par billeder senere er den sat ud igen og svømmer med kraftfulde halesving imod dybet igen. Dejlig oplevelse med en 1,8 kg stor fisk.
Et kvarter senere udspiller samme historie sig på samme drev og nu er både min kone og jeg lykkelige denne gang en 1,7 kg aborre.

Min kones PR. High five stryger igennem luften og fiskeriet fortsætter. Vi får yderligere 4 kg fine spisefisk på 600 – 700 gram, så der nu er fileter i fryserne.

Asger

Stort tillykke til Asger og Tine med fangsterne. Det er virkelig seriøse aborrer, som alle der fisker på Esrum Sø, ville gøre (næsten) alt for at fange. Aborrerne er tilmeldt Esrum Open, som synger på sidste vers, da der kun er en måned til nytår. Andre NÅL-medlemmer (incl. undertegnede) vil i december prøve at finde tid til også at komme på Esrum Sø, da det er nu, at den fisker bedst.