Fangstrapporter

Sandart fra større vestsjællandsk sø og juniorer på størjagt

Jeg var igår søndag på en større vestsjællandsk sø, hvor gedderne stod for skud. De ville dog ikke rigtig lege med, men det blev da til årets hidtil største sandart på 3,1 kg taget på en wobler.

På et sidste stop omkring et tidligere sandarthotspot lykkedes det ikke at fange en sandart, men derimod overraskende nok en halv snes aborrer op til 1,1 kg. Snitvægten på 7-800 gram var ganske fornuftig og næste tur på søen bliver helt sikkert med det lette aborregrej.

Juniormedlemmerne Marius og Peter havde en super dag forleden ved Poppelsøen i Ballerup, hvor det lykkedes dem at fange hele 15 af de forhistoriske stør og en guld ørred. De største stør vejede henholdsvis 14,0 kg fanget af Peter

og 10,1 kg fanget af Marius.

Stort tillykke med fangsterne til både Peter og Marius. Godt fisket! De må have haft ømme arme efter alle de fights!