Fangstrapporter

Esrumgedde på 10 kg og andre medlemsfangster

Peter Møller havde en fantastisk dag på Esrum Sø idag. Det var nemlig idag, at han snuppede en flot fejlfri gedde på 115 cm og ligeud 10 kg.

Den tog en gummiagn dørget langs de stejle skrænter på vestsiden. Peter fik 3 mere, men de var noget mindre. Gedden bliver naturligvis også tilmeldt Esrum Open, som vor forening jo i al beskedenhed vandt sidste år. Undertegnede var med derude med netop det formål at snuppe en stor gedde til Esrum Open, men desværre blev det kun til 5 mindre gedder op til 3 kg.

Jeg havde til gengæld en fin tur sidste torsdag på en større sjællandsk sø.  Det blev en meget flot dag med vindstille og lunt vejr, der endte med 10 gedder, med største på 7,15 kg og 100 cm.

Alle fanget på Savage Gear gummiagn. Dagens fiskemakker, Cato Jürgensen, fik også pænt med fisk, idet han fik 9 med største på 6,6 kg. Jens Blom og Peter Møller var også ude samme dag. Oveni i de 27 gedder de fik op til knap 7 kg, blev det til 2 aborrer omkring kiloet. Største på 1010 gram tilfaldt Peter.

Sidste lørdag var jeg også ude med snøren, idet jeg havde inviteret de øvrige Esrum Open bagmænd, Teunis Jansen samt Thorkil Foldager fra Fred & Humle, med ud på Esrum Sø i foreningens båd. Vi satsede på pirkefiskeri efter aborrer og aborrer fik vi rigtigt mange af samt et par mindre gedder. Teunis var lidt mere fremme i skoene end Thorkil og undertegnede og snuppede den største aborre på 640 gram. Vi havde en god dag, og prikken over det berømte i kom, da vi alle bevidnede Jens L. Pedersens fangst af gedder på 7,5 og 9,2 kg, taget i et dobbelthug.

Det er vist sjældent at den slags sker på Esrum Sø. Vi fik ihvertfald alle lidt (mere) fiskefeber. Ion Nielsen har også været ude på Esrum Sø. Han kan det der, idet han snuppede 12 gedder med største på ca. 4,5 kg. Ion er også aktiv i foreningen og senest har han skaffet os ekstra stangholdere til Esrum-båden. Noget der er virkelig rart, da stængerne herved kan stuves fint af vejen.

Nok om gedder og aborrer. Jens Blom har også været ude, men det var i Poppelsøen i Ballerup, hvor han fik sig et par af de noget mystiske stør på henholdsvis 3,4 kg (billede) og 6,7 kg. De blev fanget på bundfiskede sildestrimler.

Der bliver taget godt med fisk i øjeblikket, hvilket sikkert også har noget med det milde efterårsvejr at gøre. Fik lige nedenstående fra Ask, der skriver:

Hej Klaus,

Jeg skulle have været på sundet med Zimba idag, men vejret ville ikke som jeg, så det blev til en sidste øjebliks kuttertur i stedet. Turen gav 12 spætter, 8 skrubber og 20-30 isinger over målet på en halv dag, så det var vel ok. Bedste fisk, spætte på 825 gr:)

Knæk og bræk

Ask Futtrup

Tillykke til alle fangerne og mange tak for meldingerne. Jeg har stor fornøjelse af disse, hvilket jeg både tror og ved, at også mange andre har. I skrivende stund har vi alene i 2014 haft 27.758 sidevisninger. Mange klikker naturligvis på flere sider pr. gang, men overraskende nok har mere end 4.000 forskellige interesserede  været forbi siden nytår.