Fangstrapporter

Tre store karper på en uge

Så har en af foreningens nok skarpeste karpefiskere igen været ude med snøren. Claus Banholtz skriver:

Hermed lidt fangster jeg gerne vil dele med Jer;)

Ovenpå sidste uges flotte spejler på 14 kg skulle jeg ud igen…..

Der åbnede sig en mulighed for en hurtig overnatning fra onsdag til torsdag, og det skulle jeg ikke fortryde.

Jeg måtte desværre pakke ud i regnvejr og alt blev vådt, men langt om længe lå alle 3 stænger, hvor de skulle og resten af lejren blev sat op og jeg kunne læne mig tilbage og vente på karperne. Desværre skete der ingenting før kl. 04.00 hvor min ene stang fløj afsted og et fast modhug, afslørede en stor fisk. Efter et par lange udløb kunne jeg lande en flot skælkarpe på 11,9 kg.

Ny PR i skælkarpe. Der skete ikke mere denne dag.
 2 fisk på over 11 kg på 2 ture havde givet blod på tanden.

Jeg fik så en invitation til at fiske et vand. som jeg ikke havde fisket før, og det siger jeg ikke nej til….;)
Jeg kørte imod den nye sø lørdag og skulle være der til søndag. Alt var perfekt, men jeg måtte desværre vente til kl. 05.00 søndag morgen før min midterste stang kørte på fuld udrykning. Nu skulle fisken presses, inden den svømmede ind under et træ. Der blev derfor lagt et hårdt pres på den og i sidste øjeblik fik jeg vendt den. Derefter kunne jeg stille og roligt lande en rund spejlkarpe på 12,1 kg.

En super flot spejlkarpe med få fejl. Min kammerat kunne tage et par billeder af denne skønhed og dagen var reddet og ugen havde nu budt på 3 fisk over 11,9 kg.

Claus Banholtz

STORT tillykke til Claus med karpefangsterne. Iøvrigt kan jeg i al fortrolighed fortælle at bl.a. den store spejlkarpe på 14 kg blev taget på 2×10 mm pineapple/banan fra Dynamite, som nu er på hylderne hos en af foreningens sponsorer, nemlig Fiskerishop.dk