Fangstrapporter

Suderfiskeri og en update fra Esrum Sø

Hej alle

Så blev der lige tid til at tjekke mails, og blandt disse var også en fangstrapport fra Claus Banholtz:

Hej Klaus

Den sidste måned har stået i suderens tegn, og med sidste års nye PR på 3,8 kg skulle der arbejdes ekstra hårdt i år for at slå den……..

Mit normale sudervand har været fisket meget den senere tid af “NYE” fiskere, så vi har i stedet fisket et nyt vand som er kommet til samlingen.

Det er en lille grusgrav med dybder op til 8 m med stejle skrænter, så nye fiskemetoder skulle afprøves for at lokke suderne til hug.

De første par ture gav ingen fisk :(, men masser af aktivitet på pladsen.

Den 3. tur gav endelig fisk, på bundstangen fisket med gummimajs ….en fin fisk på 57 cm og 3,3 kg i flotte farver.

Den følgende onsdag sad jeg hele natten og fiskede og fik kun et enkelt hug af en superflot suder på 3,45 kg

Så var det afsted igen i weekenden sammen med Thomas Jeppesen. Vi ankom til søen lidt tidligere end vi plejede, da denne tur skulle være helt efter bogen. Thomas havde blandet lidt af sit super suder foder med alle de “hemmelige” foderstoffer i, men som aftenen skred frem kunne vi se, at fiskene havde andet at tænke på end vores agn. De var vist igang med at gyde for vi fik ikke et eneste hug. Først da vi var på vej hjem skreg min Delkim og efter en hurtig fight kunne vi lande en suder på 3,4 kg , og humøret var igen højt.

Et par dage senere kunne vi ikke styre suderlysten igen og måtte afsted, selvom vi regnede med at fiskene havde gydt 🙁 og fiskeriet efter de helt store fisk nok var slut…..øv øv

Da aftenen var slut kunne vi gøre facit op: 2 fisk til Thomas med største på 2,6 kg og en enkelt til mig på 2,9 kg.

Dette var slutningen på vores suderår , men vi vender tilbage næste år…..

Det skal lige siges, at der i det nye vand er taget fisk op til 4,2 kg i år 🙂 DEN SKAL JEG FANGE NÆSTE ÅR!

Glade fiskehilsner

Claus B

Udover rapporten fra Claus (stort tillykke til ham) har jeg også modtaget en mail fra Joachim Fabricius, der fra Fredensborg Havn (havnen nord for Sørup Havn) har haft et godt aborrefiskeri med fisk op til 400 g taget på små 7 grams blink. Meldingen er at der er masser af hugvillige aborrer.

Jeg selv (og andre) fik ikke flere havørreder ved Vejby Strand i dagene der er gået i sommerhuset, men jeg skræmte dog et par multer ved vadefiskeri en enkelt aften. Mærkelig nok var det de eneste multer jeg kom i nærheden af over de seneste næsten 3 uger, hvorfor min konklusion helt klart er, at bestanden er gået voldsomt tilbage på strækket de senere år. For et par år siden kunne man næsten ikke undgå at se dem, når man gik tur på toppen af skrænterne ved Heather Hill.