Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Esrumjollen Hanna er kommet i vandet

Så kom der lige en rigtig god nyhed til alle de af foreningens mange medlemmer, der nyder at tage en fisketur på Esrum Sø eller har planer om at gøre det. Foreningens Esrum-jolle Hanna er nemlig blevet søsat i Sørup Havn med en del forbedringer.

Emil Hejberg skriver:

Så er Hanna på sin plads i Sørup Havn klar til en ny sæson på Esrum sø. Vores gode båd har fået en kærlig hånd i løbet af vinteren.

Ny motor

Først og fremmest er der monteret en ny Tohatsu 9.9 L Sport.

Motoren har ikke choker som den gamle motor havde, men elektronisk indsprøjtning af benzin. Det gør det mere smidigt, at starte motoren og bortset fra den manglende choker er proceduren for motorstart den samme. Men for en god ordens skyld:

1. påfyld frisk benzin (oktan 100 er optimalt) på dunken i agterrummet
  2. pump på brændstofpumpen
  3. sikre dig at gearet står i neutral position
  4. sikre dig at dødmandsknap er monteret
  5. hiv i startsnoren

Agterrummet med batteri og elektronik

Sidste sæson havde vi problemer med vand i agterrummet hvor batteri og elektronik er samlet. Der kom både vand ind fra top og bund i agterrummet. Hullerne er i vinterens løb blevet lappet og tætningslister påsat.

1. Beslaget til ekkoloddet har fået en ny plads uden for agterrummet som det ses på billedet. Dette er for at lågen til rummet kan lukkes helt tæt.
  2. Der er monteret ny batteriboks – tilmed med usb port til oplader m.m. Batteriboksen har ikke tænd/sluk knap.

Nye stangholdere og andet lir

Nikolaj Vendelbo har været i værkstedet og lavet en solid bænk til stævnen. Mega fedt på de ture hvor man er flere i båden. Bænken kan nemt tages af/på. Bænken står i vores skur. Båden efterlades uden bænken monteret.

Og endelig har vi monteret fire nye RAM Mounts stangholdere og to Cannon stangholdere. Stangholderne ligger i posen som før. Stangholderne som sidder på dammen er også udskiftet og monteret længere fremme på dammen, så man undgår karambolage med låget til dammen.

Jeg havde nær glemt den nye øse med et kæmpe HANNA tag!

Sikke en sæson det bliver.

Emil

En KÆMPE tak til bådinspektørerne Emil Hejberg og Emil Hansson samt Nikolaj Vendelbo med at at få gjort Hanna klar til geddepremieren 1. maj. Der har som de fleste nok kan lure været lagt en del timer i at få løftet den store opgave, herunder udskiftning af motor. Nu venter Esrum Søs store aborrer og gedder bare på at blive fanget. Pas nu godt på den nye motor og på vores facilitet i det hele taget. Vi ejer den som bekendt i forening og alle bliver ramt, hvis/når noget går i stykker.

Der er åbnet for booking under “Medlemssiderne” her på hjemmesiden. God fornøjelse.