Smuk 10+ gedde fra Esrum Sø

Nikolaj Vendelbo, der er en af vores mange nye medlemmer fra dette efterår, havde en fantastisk tur på Esrum Sø i foreningens jolle. Således blev det bl.a. til en pragtgedde på 10,5 kg og 112 cm.

Emil Hejberg, der er en af de to bådinspektører for foreningens jolle i Sørup Havn, fungerede lidt som guide på turen, idet han både kender søen godt og havde skaffet agnfisk. Emil fortæller, at han og Nikolaj i dagens løb snuppede tre 6-kilos samt fire 2-3 kilos gedder.

Kæmpe tillykke med fangsterne og især et stort tillykke til Nikolaj, der fik lidt af en debut på søen i foreningens jolle Hannah. Mig bekendt er det den tredje 10+ gedde taget fra den i løbet af de seneste mange år, men der er formentlig fanget flere, da vi har mange dygtige medlemmer, der dyrker fiskeriet efter de store madammer, men som går stille med dørene. Jeg har selv været afsted et par gange på søen i løbet af de seneste weekender i jagten på den store, men det er indtil videre kun blevet til gedder op til 90 cm. De har dog også været ganske flotte og velkonditionerede, som det er typisk for gedder fra Esrum Sø.