Aborre fra Store Vejle Å

Asbjørn Aaresøn er en af foreningens dygtigste allround fiskere, og han fisker lige så gerne i ferskvand som i saltvand. Ikke et dårligt udgangspunkt for at gøre sig gældende i foreningens årets fisker konkurrence. Senest har han været et smut forbi Store Vejle Å ved Ishøj.

Asbjørn beretter:

Sidste søndag i fjorden med Lars Romby blev vi chikaneret på det groveste af de lokale ørreder. I fjorden havde der været masser af ørreder at se og hele grejkassen var blevet endevendt, men det blev ved drillerierne!

Nå, man skal jo rejse sig hvor man er faldet, så da bilen skulle på værksted i Brøndby forleden kunne man jo lige kigge ned forbi Store Vejle Å, for at se om ikke der kunne være en aborre til årets fisker konkurrencen. Det var der, men lige som forleden i fjorden blev det ved pillerierne. Ikke engang et par lokale med skaller havde succes!

Nå, men et skift til handicap-broen kunne være et skridt mod afgrunden eller succes! Hurtigt kom der to aborrer op og vende, og så kom der endelig det store tunge hug…. Men ak. Der viste sig en 2 kilos rygkroget brasen i overfladen. Selvtilliden var igen i bund, men jeg blev troligt ved og haps så var det et godt tungt hug igen …… Igen viste der sig en 2 kilos brasen i overfladen og denne var kroget rent… Troede jeg. Den var godt nok kroget rent, bare ikke af mig. Jeg havde nemlig fanget et knækket bundrig inklusiv, fangst… Ydmygelsen var nu total og jeg valgte omgående at pakke samme og tage mod værkstedet i håb om at mekanikeren ikke havde endnu en overraskelse til mig!

Største Aborre på 580 g tilmeldes årets fisker konkurrencen, med håbet om større og mere regulære fangster i den nærmeste fremtid!

Mange tak for beretning og tillykke med at der trods alt blev fanget en aborre, der kunne tilmeldes konkurrencen. Asbjørn ligger nu to efter Niels Gods Jørgensen. Marius Dam Jespersen ligger nummer tre. Det bliver spændende at følge slutspurten i de sidste måneder af året.