70 centimeters havørred fra Nivåen

Ingen tvivl om at Alfreds drømmefisk fra forleden gav ekstra fiskefeber, hvorfor jeg på min næstsidste feriedag i torsdags ville give den gas ved åen.

Jeg havde dagen før tyvstartet med en havørred på 60 cm, så jeg var allerede tændt. Morgenen gav desværre absolut ingenting og da jeg mødte et andet medlem ved børnehaven (Lars) om formiddagen var der desværre ikke mange fangster at berette om. Det ændrede sig heldigvis, da jeg efterfølgende arbejdede mig opstrøms. De næste timer oplevede jeg nemlig et fantastisk fiskeri med 6 havørreder i nettet, heraf en godt kæmpende havørred på 70 cm og vel ca. 3,6-3,8 kg. Alle fisk blev snuppet på opstrøms fiskeri med en Mepps 3 med kobberblad på ubekvemme stræk af åen og med relativt korte kast. Alle havørrederne svømmer fortsat i Nivåen og Usserød Å.