Tur til Det Gule Rev gav havbars-PR som sidegevinst

Lars Romby Nielsen og Asbjørn Aaresøn har været afsted på fisketur til det nordjyske.

Asbjørn skriver:

Lars Romby Nielsen og jeg var en tur på det Gule Rev, denne weekend. Det er dejligt at være med til at aktivere nogle af de ældre medlemmer af foreningen:-)

Vi må nok sige at turen var lidt af en skuffelse med en torsk på 4,4 kg til Lars som største fisk!

Vi var heller ikke udpræget imponeret af skipper som leverede en noget sjusket indsats!

Men vejret var godt og vi fik da samlet 17 kilo filet med i havn. Noget andet man lige skal være opmærksom på ved en 10 timers tur, er at du faktisk kun har 4-4,5 timer til fiskeriet, hvilket må siges at være i underkanten!

Vi kom dog godt i havn og gamlingen (Lars) kan prale af at være marginalt bedre på vægten 9 kg filet mod mine 8 kg!

Nå, men jeg havde jo lovet Lars, at han skulle få lov til at se en havbars inden afgang, så søndag morgen var det bare ned på den lokale strand i Hanstholm-området.

Der skulle da hellere ikke gå lang tid før et meget tungt hug forplantede sig i stangen. Jow den var god nok, den mytiske havbars havde indhaleret wobleren! Efter en tung fight med flere nervepirrende udløb kunne fisken endelig landes og jeg kunne triumferende overholde mit løfte til Lars! Resten af dagen gik med at afsøge andre spændende pladser dog uden held.

Fisken var ny PR med 56 cm og 2 kilo rent!

Mange tak for turberetning og stort tillykke med fangsterne inc. ny PR i havbars. Asbjørn har efterhånden fanget nogle stykker.