Fine fangster til Kanal Karpe Cup ved Lammefjorden

Nick Yndal, der er en af foreningens relativt nye medlemmer, deltog sammen med sin lillebror Tjalfe i Kanal Karpe Cup ved Lammefjorden, arrangeret af Odsherreds Sportsfiskerforening, KMT-klubben (Karpe- og Mede Tosser) samt Danske Karpe- & Specimenfiskere.

Nick beretter at fiskeriet var svært i det kolde vand. De tre dages fiskeri gav alligevel lidt forskellige fangster, selvom det kun var karperne de gik efter.

Samlet kom Nick & Tjalfe på en andenplads med næstflest fisk. Nick snuppede den femtestørste karpe ud af 17 fisk så alt i alt vurderer han, at det gik okay.

Turen gav bl.a. en skælkarpe på 5,50 k, en (undsluppen) regnbueørred på 3,20 kg.

samt en havørred på 1,15 kg.

Havørreden tog en 10 mm tutti frutti boilie popup majs toppet med 5 maddiker, mens regnbuen tog en popup majs men en 10-15 maddiker på toppen.

Tjalfe kunne også være med, idet han snuppede skælkarper på 3,84kg og 3,67 kg.

Stort tillykke med fangsterne inc. sidegevinster. Fiskene er naturligvis tilmeldt årets fisker konkurrencen.