Svære forhold til Å-konkurrencen 2022

Foreningens årlige konkurrence i Nivå og Usserød Å løb af stabelen i søndags.

Zlatan der var tovholder på arrangementet skrev efterfølgende:

Dagens å-konkurrence er overstået, og jeg ville ønske, at jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned omkring dagen, men ordene, eller manglen på selvsamme, afspejler dagens fangster… simpelt og nemt, så blev der taget en fisk over målet, og fiskeren og ikke mindst vinderen blev Peter Fog Pedersen.

Stort tillykke med sejren! Super velfortjent på en dag, hvor INGEN kunne overliste en havørred. Igen i år måtte vi desværre kæmpe med en meget dårlig og lav vandføring, som resulterede i manglende fangster.

Tak til klubben og Sportdres for præmier og til alle fremmødte.

Zlatan

Også et stort tillykke fra undertegnede til Peter for at hive sejren hjem under de svære forhold.

Den lave vandstand var en ting, men det gør det nu heller ikke nemmere når så mange mennesker tramper rundt. Normalt går man jo ultra stille rundt for at undgå at skræmme de sky fisk. Vi så alle en del fisk, så ingen tvivl om at de var der. Magnus Ørby deltog også i konkurrencen, og havde heller ikke fanget havørred. Han var dog super vedholdende, da han i dagens sidste lys og flere timer efter at konkurrencen var slut kunne lande årets sidste å-havørred på ca. 75 cm på et af åens nederste stræk.

Godt fisket – nu er det meget snart slut i åen, da fredningen kører fra og med 1. november til og med 28. februar. I stedet er det på kysten det gælder. Som det turde være fremgået af diverse fangstberetninger fra bl.a. fjordene, er det fortsat muligt at snuppe en havørred.