Predator Cup 2022 – Optur og nedtur

I weekenden var Danni Nielsen og undertegnede til Predator Cup, der er Danmarks største fiskekonkurrence, hvor man jagter gedde, aborre og sandart. Ca. 220 deltagere fordelt på 85 bådteams var tilmeldt og lørdag skulle der fiskes på Silkeborgsøerne, mens Skanderborg Sø søndag dannede ramme om konkurrencens sidste dag.

Det var tredje gang jeg deltog i konkurrencen, der bliver styret top professionelt af Effektlageret i Horsens og dygtige folk fra Silkeborg Fiskeriforening og Skanderborg Lystfiskerforening. Første gang jeg deltog var i 2019 sammen med Mads Jyde, hvor det blev det til en 7. plads ud af 75 bådteams. Anden gang var med Peter Kirkby som makker og der endte vi på en 5. plads af 85 bådteams. Målsætningen denne gang var sammen med Danni at opnå en placering i top 10.

Lørdagen gik ganske godt, da vi med 3 aborrer op til 30 cm og 2 gedder på 76 og 80 cm endte på en 8. plads ud af de 85 teams. Søndag på Skanderborg Sø skulle vise sig at være anderledes svær, præget af forkert valg af områder, strategi og sort uheld. Jeg havde en idé om at vi hurtigt kunne få aborrerne fanget på dropshot-rig, og det gik da også fint med antallet, men de var underligt nok alle under 25 cm. En gedde blandede sig også, men den fik desværre cuttet linen inden landing. Alt for sent i konkurrencen og i et lille område i en anden del af Skanderborg Sø fik vi en aborre over mindstemålet, men da var der ikke længe igen til slutfløjtet. Vi skiftede strategi og jagtede nu gedder med vertikalgrejet. Det var ikke helt nemt, da det blæste op, men vi nåede dog at snuppe en gedde på 84 cm og mistede et par andre, der huggede fejl. Surt show. Gedden reddede dog lidt af æren, men kunne ikke ændre på at søndagen blev en mega skuffelse fangstmæssigt, og medførte at vi samlet røg ned på en 22. plads i den samlede konkurrence efter ellers at have haft et godt udgangspunkt. Vi må trøste os med at det var sjovt og spændende at være med, og at vi bare må gøre det bedre til næste år.

En kæmpe tak til Effektlageret, Skanderborg Lystfiskerforening og Silkeborg Fiskeforening for at at de endnu engang fik arrangementet afviklet til topkarakter – alt spillede. At deltage i arrangementet er ikke kun fiskeri. Det er top hyggeligt og man får hvert år snakket med dem man allerede kender i forvejen og får hilst og connected med en masse nye ligesindede predatorfiskere. Jeg glæder mig allerede til næste år.