Mørrum igen igen

Den sidste weekend i september har jeg altid reserveret til en Mørrum-tur, og det er efterhånden blevet til rigtig mange af dem. Vi ser altid masser af springende fisk, men det er straks sværere at få dem på krogen. Fiskeriet var denne gang som altid svært, men man har jo lov at være heldig.

Fiskene i Mørrum kæmper virkelig for sagen på de klippe- og strømfyldte stræk, og grejet og teknikken skal derfor være i orden, hvis man skal gøre sig forhåbninger om at lande de prægtige fisk. Med fangster af laks på 84 cm og 105 cm til undertegnede kan årets tur vist roligt karakteriseres som godkendt.

Mange timer med flue om søndagen gav nul og niks til undertegnede, men det er jo nok øvelse der skal til, da langt de fleste fisk i Mørrum bliver taget på flue. Den smukke havørred på 79 cm gav en forrygende fight, men det var ikke underligt, da den var kroget i rygfinnen. Den blev lige som laksene genudsat efter et hurtigt billede. Vi glæder os allerede til næste år, hvor det så vil være 21. gang vi kommer afsted.