Fine fisk fra Esrum Sø

Esrum Sø er en udfordring for de fleste lystfiskere, da den er kæmpestor og uoverskuelig. Rovfiskene er lunefulde og tror man efter en fangstrig tur, at man nu har knækket koden, er der ret stor sandsynlighed for at man på den næste tur bliver slemt skuffet, da fiskene er væk og metoden der virkede sidste gang ikke virker denne gang. Den seneste tur var dog en af de absolut bedre.

Peter Møller og jeg havde fanget agnfisk fredag, så vi var helt klar lørdag morgen. Da vi først havde fundet fiskene efter lidt søgen med ekkoloddet gik det slag i slag og da vi var tilbage i havnen ved 17-tiden kunne vi gøre status. Det var blevet til en del fine aborrer, med største på 1,69 (51 cm), 1,58 (52 cm) og 1,24 kg samt 3 gedder på 9,5 kg (112 cm), 6,0 kg og 5,4 kg.

De fleste aborrer og gedder blev fanget på agnfisk, men de største aborrer tog faktisk overraskende nok mindre jigs fisket langsomt over bunden på 6-10 meter vand. Den største gedde tog en lille skalle og gav en drabelig fight på det ultra lette aborregrej inden Peter kunne lande den sikkert i det store gumminet. Turens største fisk er tilmeldt årets fisker konkurrencen.