Seriøst aborresats på Esrum Sø gav pote

Foreningens meget dygtige unge seniorer Peter og Marius har sammen med Johan givet den gas i flere omgange i de seneste uger fra foreningens Esrum-jolle.

Peter beretter, at det er blevet til både aborrer og en enkelt gedde på 90 cm over de forskellige ture på forskellige tidspunkter af dagen.

Det var ifølge Peter små skaller fisket lige over bunden, der var den bedste agn, men jigs og små spinnerbaits gav også fisk. Johan fik på en aftentur en flot aborre på hele 50 cm og 1,91 kg (billede øverst).

Peter fortæller videre, at det sidste søndag stak helt af, idet resultatet kunne gøres op til intet mindre end 77 aborrer, med langt de fleste mellem 500-800 gram, toppet med en på 48 cm og 1,44 kg til Marius og en på 44cm og 1,11 kg til ham selv.

Hvis det ikke var fordi de løb tør for skaller kunne de ifølge Peter nok godt med lidt ihærdighed og held have rundet de 100. Havørnen fik de også besøg af flere gange.

Fantastisk fiskeri – Stort tillykke med fangsterne, der tilmeldes årets fisker konkurrencen.