Stærke forårsfangster til Henrik

For dem af os der har læst mange fiskeblade gennem tiden er navnet Henrik Qvirin Reiter ikke ubekendt. Han har skrevet masser af artikler om alt indenfor fiskeri, baseret på mange timers praktisk fiskeri og ikke mindst flotte fangster. Senest har han bl.a. været på jagt efter store bækørreder.

Henrik beretter:

Foråret har været god ved mig, og jeg har i løbet af bækørredsæsonen fået to fisk over 50 cm i to forskellige å-systemer. Desværre ikke i Nivåen, men hvor ville det være fantastisk, hvis man kunne bedrive et fiskeri efter bækørred i den øvre del af åen. Har kigget, men ikke lokaliseret fisk over smoltstørrelse endnu.

I går aftes smuttede jeg iøvrigt i den lokale mose og dappede mig en spejler på brød i overfladen.

Det kører sgu da for vildt dette forår! Håber snart jeg får tid til at deltage i et arrangement så jeg kan måde nogle af jer andre medlemmer.

Stort tillykke med de flotte fangster. En bækørred over 50 cm er i den grad en trofæfisk i Danmark. Og ja, det ville være rart også at kunne fange dem i Nivåen eller Usserød Å. Jeg er nu temmelig sikker på, at der findes enkelte eksemplarer, men de er desværre sjældne.

Næste større arrangement bliver medekonkurrencen i De Gamle Lergrave den 18. juni, og der vil der være rig mulighed for at møde andre af foreningens medlemmer.