Ørredkonkurrencen vundet af Joachim Fabricius

Ørredkonkurrencen på foreningens stræk af Usserød Å og Nivåen blev afholdt i formiddags. Joachim Fabricius vandt i suveræn stil.

Zlatan Delic var tovholder på arrangementet og har skrevet følgende:

Så blev årets å-konkurrence afholdt, og det blev desværre fangstmæssigt lidt skuffende, når man tænker på alle de flotte fangster, der har været rapporteret de seneste uger. Undertegnede og Joachim Fabricius lagde ud kl. 8.00 fra Ullerødvej og nedstrøms langs Usserød Å. Det gav hurtigt en mistet fisk til Joachim. Trods den lave vandstand tegnede det nu meget godt. Jeg kiggede konstant på telefonen og undrede mig over manglende indrapporteringer via Facebook-gruppen, men jeg satsede på, at enten var netværket nede eller også holdt folk fangsterne lidt tæt til sidste øjeblik.

Ca. kl. 9.30 tikker den første sms ind fra Niels Prip, der melder om en flot gedde fra strækket opstrøms jernbanebroen.

Tillykke med den fine fisk, selvom den ikke talte med. Vi mødte ikke andre på vores vej udover Sune, der havde fået en lille bækørred under målet. Med to timer tilbage besluttede vi at tage opstrøms i Nivåen på foreningens stræk, hvilket viste sig at være et godt valg. Jeg har en flot følger på et par kg lige under Kongevejsbroen, hvorefter Joachim ringer med en havørred i nettet for enden af vores fiskestræk.

Jeg skræmte enkelte fisk længere nedstrøms Kongevejsbroen, men ellers modtager jeg ikke andre fangstberetninger. Joachim løb dermed med sejren med en flot havørred på 53 cm. Præmien var en sprød fiskestang samt en pose med å-grej fra vores sponsor Sportdres, der også kendes for webshoppen fiskegrej.dk. Tak til sponsor Sportdres og Kris for at ville støtte op om mega fede præmier. Derudover tak til alle jer (11) medlemmer, der deltog. I er årsag til, at der fremover kommer flere af lignende arrangementer.

Mvh

Zlatan Delic

Mange tak til Zlatan for at have været arrangør af konkurrencen og ikke mindst tak for beretning.

Stort tillykke til Joachim, der brillierede med at fange største (- og eneste) større havørred til konkurrencen. Også tillykke til Niels Pris, der nappede en pæn stor gedde. Vi var nogle stykker (Marius, Peter og undertegnede), der havde hug, men ørrederne blev desværre ikke hængende på krogen.

Vær opmærksom på, at fra og med på tirsdag den 16. november er ørrederne fredet i åen, og først den 1. marts er det muligt at fiske efter dem igen.

Bestyrelsen har besluttet, at vi i foreningen fra og med næste år indfører en lokalfredning i Nivå og Usserød Å gældende fra og med 1. november, og altså 14 dage tidligere end den officielle fredning i Danmark. Flere andre foreninger har indført lignende lokalfredninger, og eksempelvis Karup Å kører med samme fredningsperiode. Ørrederne får dermed hele 3 måneders ro til at gyde.