Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Udsætning af 21.000 ørreder i Nivåen

Søndag den 11. april blev der sat 21.000 små ørreder ud i Nivåen. Rune Hylby fra “Den sjællandske grusbande” og Linda Bollerup fra Fyns Laksefisk samt en hjælper mere stod for effektiv udsætning.

Torben Kaas, formand for Danmarks Sportsfiskerforbund og mangeårigt medlem af vores forening samt undertegnede var dog lige forbi for at se om alt gik som det skulle. Det gjorde det heldigvis. Vi fik lidt færre end vi oprindeligt var blevet stillet i udsigt, men det blev delvist kompenseret ved at ørrederne var større end de plejer at være. Den årlige ørredudsætning finansieres af fisketegnsmidlerne, så vi får da lidt for vore egne penge når vi om et par år kan genfange dem i åen og ved kysten.

Spændende om de mange ørreder enten vokser sig til store og stærke bækørreder eller om de (som langt de fleste) tager en tur ud i havet og bliver til havørreder, der så senere trækker op i åen for at gyde.