Kæmpe aborre fra St. Vejle Å

Den seneste tids varme vejr har fået bugt med isen mange steder, heriblandt ved Store Vejle Å, hvor der nu igen kan fiskes. Lasse Høimark Haldrup var afsted igår, og det var vist ikke en dårlig idé.

Lasse skriver:

Nyt medlem af foreningen, meldte mig ind i sidste weekend, og det skulle da fejres med en ny PR. Vi var en håndfuld gutter, der tog turen til St. Vejle Å efter brakvandsaborrer. Ved solopgang stod vi klar ved vandet, på en flot kold morgen. Efter ca 1,5 times fiskeri kunne jeg nette en aborre på intet mindre end 48 cm og 2,04 kg, tromle tyk, som absolut er ny PR for mig. En tung fight fra starten af, så der var ingen tvivl om, at det var en fin fisk for enden af linen. Det blev til 5 fisk fra min side af med 2 på over kiloet, samt en bifangst af en gedde på 3,5-4 kg. Alle fisk blev fanget på jigs fisket helt langsomt langs bunden.

Kæmpe tillykke med fangsten af den kæmpe store aborre. Blandt hard core aborrefiskere har 2-kilos grænsen altid været speciel, af nogle endda kaldt magisk. Det er i sandhed en flot fangst, som i skrivende stund er ny foreningsrekord for aborrer fanget i å. Den er naturligvis også tilmeldt årets fisker konkurrencen, hvor den allerede nu ligner en vinder af aborrekategorien. Den bliver ihvertfald svær at slå.