Juniortur til Store Vejle Å

Vores juniorafdeling fik tidligere på året en flot invitation fra Ishøj Sportsfiskerklub vedrørende deltagelse i Ishøj Juniorfiskefestival. Den takkede vi naturligvis ja tak til, og tilmeldte os. Festivalen blev desværre aflyst, men som et plaster på såret blev vi inviteret til at komme og fiske aborrer ved Store Vejle Å lørdag den 31. oktober.

Kevin og Mark fra Ishøj Sportsfiskerklubs juniorafdeling havde sørget for friske skaller og rejer samt en god plads ved siden af slusen fra morgenstunden til os. Det blev dog alligevel mere svært end forventet, idet vandstanden i løbet af natten var steget med næsten 40 cm og en masse saltvand var dermed fosset ind i området vi skulle fiske i. Det er normalt ikke de bedste odds og kombineret med lavtryk og nul vind var vi bagud på point. Det lykkedes os dog at redde æren, idet Mads Eriksen fik en fin aborre på 850 g (billede) og vi andre også tog en stribe aborrer hver. En junior fra Ishøj Sportsfiskerklub tog dagens største aborre på 950 gram. Alle aborrer blev fanget på rejer, mens skallerne underligt nok intet gav.

Tak til alle deltagere og især Ishøj Sportsfiskerklubs juniorafdeling for en hyggelig dag, hvor der blev udvekslet masser af gode fisketips og mødt nye fiskevenner. Vi aftalte, at vi måtte lave flere juniorarrangementer sammen, og vi inviterede i den forbindelse Ishøj Sportsfiskerklubs juniorafdeling til at deltage i vores geddekonkurrence i De Gamle Lergrave den anden søndag i maj næste år.

Et lille efterspil til turen var, at vores juniorleder Marius Dam Jespersen og Jens Hansen på vejen hjem ikke var helt fiskemætte, og derfor lige slog et smut forbi et af de lokale vandhuller. I løbet af en times tid inden det blev mørkt lykkedes det dem at fange tre gedder på nogle af de døde restskaller fra turen.