Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Job (almost) done!

I lørdags var en håndfuld medlemmer samlet for at give foreningens nye trollingbåd, en Ryds 600 Big Fish med en 115 hk Suzuki, en ordentlig overhaling.

Ask Peter Futtrup, der har været tovholder på projektet sammen med Ion Hoe Nielsen, og selv ydet en kæmpe indsats med at rigge båden til med elektronik og andet isenkram, ledte slagets gang og skrev efterfølgende i foreningens Facebook gruppe:

Det er sgu stærkt gået af de frivillige – Jacob Nygaard, Thomas Stabell, Lars Romby Nielsen, Per Vienberg Heinsby og Svend Skriver. I gav den sgu gas, og båden ligner jo nærmest en ny båd! Tak!

Trollingbåden blev grundigt poleret med festtool og renskibs polercreme – henholdsvis korn 5000 og 8000/maskine, og så blev den smurt ind i Jotun Easy Wax og håndpudset med en kæmpe mængde knofedt. Det hele både indvendigt og udvendigt. Nåja, og så blev den bundmalet i kongeblå med Hempel Hard Racing Xtra.

Vi er mange der glæder os til at komme på Øresund i trollingbåden, der overtager Zimbas plads i Nivå Havn inden for de nærmeste uger. Der skal lige svejses nogle nye downriggerbeslag, og så skal den på en testsejlads. Mere info om instruktion i hvordan man sejler den og hvordan alle instrumenterne virker vil følge. Ion Hoe Nielsen vil være tovholder på den del, sekunderet af andre fra bestyrelsen.

Knæk & Bræk