Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Ny trollingbåd til foreningen

På generalforsamlingen i sidste uge kunne bestyrelsen orientere om, at foreningen har investeret i en afløser for Zimba i Nivå Havn.

Der er tale om en Ryds 600 Big Fish med en 115 hestes Suzuki. Båden er nok den mest velsejlende båd i størrelsen der findes, og lige præcis på denne, er vi så heldige, at vi kender historikken. Bestyrelsesmedlem Ask Peter Futtrup har således tidligere ejet den, og kender ham vi har købt den af. Trollingbåden passer perfekt til Øresundsfiskeri og vores eksisterende plads i Nivå Havn, og da den er af Walk Around typen, har den nemme adgangsforhold.

Motoren er ret ny – fra 2015 og har gået 500 timer. Den har elektronisk trollingkontrol, hydrauliske trimflaps samt NMEA 2000 motorinterface. Kalechen er spritny, og der er et dejligt lukaf foran med masser af stuveplads. Båden har targabøjle med 6 stangholdere samt specialdesignet ræling med downrigger-piedestaler. Båden er selvlænsende.

Ask og Ion installerer i løbet af den næste måneds tid den nødvendige elektronik, heriblandt autopilot, 2 skærme, transducer og en VHF-radio.

Bestyrelsen forventer Zimba bliver solgt i løbet af foråret, og den vil således ikke komme i vandet igen. Som det har været tilfældet med Zimba skal man – før man kan få adgang til at booke – have bådnøgle og igennem et lille sejladskursus med bådinspektøren. Mere om dette når den er ved at blive klar til at komme på vandet. Glæd Jer!