Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Invitation til foreningens medlemmer om at deltage i elfiskeri i Esrum Å

Skulle der være nogle af foreningens medlemmer, der måtte have lyst til at deltage i det spændende elfiskeri, bliver der traditionenen tro igen i år mulighed. Vi er nemlig via vort samarbejde med Esrum Ålaug og Fiskeringen inviteret med for tredje gang. Det har været rigtig spændende de andre år og de fisk vi fanger i Esrum Å er også dem, der i sidste ende skal levere ørreder til Usserød Å og Nivåen.

Elbefiskningen i Esrum Å bliver i år  afholdt i weekenden den 17.-18. november, og hvis der bliver brug for det, også weekenden efter (den 24.-25. november). De sidste par år er der ifølge Benny Østergaard fra Esrum Ålaug dog blevet fanget nok ørreder efter den første weekend, hvorfor vi kun satser på at være med her.

Vi starter kl. 9 begge dage, og er færdige midt på eftermiddagen. Udgangspunktet er klækkeriet ved Esrum Møllegård, hvor vi mødes og klargør grej og fordeles i bilerne, så der er så få biler som muligt.

Søndag den 25. november kl. 11-14 afholdes Store Strygedag på Møllegården, hvor alle er velkomne uden tilmelding. Man kan se ørrederne blive strøget, og der vil være pølser og noget at drikke til en billig penge.

Vi har i vores forening fået mulighed for at deltage med 6 personer pr. dag. Er du interesseret, så send en mail til undertegnede på klaus@vestergaard.mail.dk senest mandag den 12. november. I tilbagemeldingen må du gerne skrive, hvilken dag du kan deltage (den 17. og/eller den 18. november).

PS: Man behøver ikke at rende rundt i den kolde å i waders for at være med. Det er helt fint bare at kigge på og/eller evt. hjælpe med at få de store ørreder sikkert i baljerne.

Mvh

Opdatering: Weekenden gav trods den lave vandstand 88 pænt store havørreder – nogenlunde ligeligt fordelt mellem hanner og hunner. En kæmpe tak til de af vore medlemmer, som gav en hånd med.