Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Udlægning af gydegrus i Usserød Å

Tirsdag eftermiddag hjalp medlemmer fra vor forening med udlægning af gydegrus i et par timer på en lille strækning af øvre Usserød Å nedstrøms klædefabrikken.

Trods efterårsferie og ultra kort varsel var 7 mand fra foreningen mødt op for at hjælpe. Per Gørtz fra Fiskeøkologisk Laboratorium styrede begivenhederne, og Hørsholm Kommune havde sørget for forfriskninger. Da arbejdet var tilendebragt gik vi nedstrøms, hvor Per på sædvanlig engageret vis fortalte os om hele projektet med omløbet omkring Mølledam. En kæmpe tak til alle for indsatsen, som jeg er sikker på, at mange sætter pris på. Vi skal nok også være klar næste gang, der skal udlægges gydegrus.

Spændende om vi vil se ørreder på strækket i løbet af vinteren. Nu er der ihvertfald gjort klar til deres udskejelser?