Kystnært bådfiskeri gav havørreder

Peter Lottrup, som de fleste efterhånden kender som en af foreningens mest ihærdige og skarpeste fedtfinnejægere, var forleden morgen ude med sin alujolle. Han skriver:

Jeg var på Østersøen med min ven Jacob i morges og fiskede kystnært over 1-2 meter vand. Jeg fiskede primært med flue, men det ville de ikke have. Således skiftede jeg senere på morgenen over til blink. Vi fik i alt 5 stk mellem 1,3 og 2,0 kilo. Flotte fede fisk som kæmper godt. Jacob fik 3 og jeg selv 2. Største vejede på 2,0, 1,6 og 1,7 kg. Det er Jakob på billedet nedenfor med havørreden på 2,0 kg.

På billedet nedenfor ses billedet af havørreden på 1,7 kg.

Bemærk i den forbindelse, hvordan Jakobs havørred ser så meget større ud, til trods for, at den kun vejer 0,3 kg mere. Kunsten er at holde fisken i den rigtige vinkel, lidt højt og lidt ud fra kroppen:-)

Et stort tillykke med fangsterne. Havørredfiskeri fra båd er stærk undervurderet og jeg vil tro, at foreningens alujoller også vil blive anvendt til dette indenfor de næste måneder – ikke mindst af undertegnede.