Endnu en storaborre og andre fangster fra Esrum Sø

Foreningens Esrumjolle har i ugens løb været ude stort set alle dage, hvilket heldigvis også har resulteret i en række meget fine fangster. Svend Skriver står for den flotteste fangst, idet han på tur med Carsten Ryby både fik landet en aborre på hele 1.838 gram og en gedde på ligeud 7 kg. Begge taget på pirk.

Billedet nedenfor kunne være bedre, men ingen kan være i tvivl om, at Svend har fanget en af de rigtig gode aborrer fra Esrum Sø og at han er virkelig glad. Stærkt gået!

Gedden på 7 kilo var svær at håndtere, men kunne heldigvis genudsættes efter en kort tur i jollens dam. Beklager fotokvaliteten, men i kampens hede er det vist ikke altid nemt:-)

Disse fangster bringer Svend i spidsen af den individuelle konkurrence i Esrum Open og giver vores forening vigtige point i den ærefulde konkurrence. Tjek selv stillingen på www.esrumopen.dk.

Peter Møller er en anden af foreningens medlemmer som har været ude med Esrumjollen flere gange i ugens løb. Turene har givet ham en del fine gedder, med største på 7,55 kg. Alle taget på agnfisk i området mellem Løjtnanten og Kongebroen.

Undertegnede var lørdag derude sammen med Peter Møller og Cato Jürgensen i et meget mørkt og gustent vejr. I kombination med en faldende barometerstand er det absolut ikke aborrevejr. Jeg bommede en enkelt aborre på jiggen, men ellers var det kun gedderne, der ville lege med. Turen gav ikke mange, men dem vi fik havde en god snitvægt. Således fik jeg bl.a. en fin gedde på 7,6 kg på en lille karusse, mens Cato nappede en gedde på 7,05 kg.

Peter Møller var afsted igen idag søndag, hvor udbyttet blev en 5-kilos gedde, taget i samme område, som i ugens løb har leveret en del fisk.