Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Invitation til foreningens medlemmer om at deltage i elfiskeri i Esrum Å

Skulle der være nogle af foreningens medlemmer, der måtte have lyst til at deltage i det spændende elfiskeri, er der nu kommet en mulighed. Vi er nemlig via vort nyligt indgåede samarbejde med Esrum Ålaug inviteret med for første gang. De fisk vi fanger i Esrum Å er også dem, der i sidste ende skal levere ørreder til Usserød Å og Nivåen.

Elbefiskningen i Esrum Å bliver afholdt i weekenden den 19.-20. november, og hvis der bliver brug for det, også weekenden efter (den 26.-27. november). De sidste par år er der ifølge Benny Østergaard fra Esrum Ålaug blevet fanget nok fisk efter den første weekend, hvorfor vi kun satser på at være med her.

Vi starter kl. 9.30 begge dage, og er færdige midt på eftermiddagen. Udgangspunktet er Esrum Møllegård, hvor vi mødes og klargør grej og fordeles i bilerne, så der er så få biler som muligt.

Søndag den 27. november kl. 11 afholdes Store Strygedag på Møllegården, hvor alle er velkomne uden tilmelding. Der vil være pølser og noget at drikke til en billig penge.

Vi har i vores forening fået mulighed for at deltage 6 – 8 personer pr. dag, og vi er allerede godt på vej til at have fyldte hold både den 19. og den 20. november. Du skal derfor være hurtig, såfremt du vil med. Er du interesseret, så send en mail til undertegnede på klaus@vestergaard.mail.dk inden mandag den 7. november. I tilbagemeldingen må du gerne skrive, hvilken dag du kan deltage (den 19. og/eller den 20. november).

PS: Man behøver ikke at rende rundt i den kolde å i waders for at være med. Det er helt fint bare at kigge på og/eller evt. hjælpe med at få de store ørreder sikkert i baljerne.

Mvh