Fangstrapporter

Aborrer fra Esrum Sø og St. Vejle Å samt fiskefilm fra Andørja

Så har Ask været afsted igen. Han skriver:

Hej Klaus,

Ja, så fik jeg også testet Esrum på egen hånd. Jeg ville prøve at fange min første aborre, og det lykkedes da også.

Jeg fik 11 stk på de tre timer jeg fiskede – fra størrelse lille til størelse endnu mindre… Men en grådig fisk det er det – Pirken var jo større end nogle af fiskene.

Største 205 gram.

PS: Når nu medlemmerne i foreningen og andre nysgerrige har kunnet følge med i min tur til Andørja tænkte jeg, at det kunne være sjovt at dele de film, der kom ud af turen. Det er blevet til to stk. Den første handler om havfiskeriet fra kajak, og findes her:

youtube.com/watch?v=DKuODMnbrNU

Den anden er på slap line, og er mere om alt det andet der foregik i ugens løb… Grove Sej, øl, og misforståelser med norsk TV2 er blandt lokkemidlerne;-)

Den kan ses her:

youtube.com/watch?v=EJRa2q02ESk

Venlig Hilsen

Ask Peter Futtrup

Mange tak til Ask for en update på aborrefiskeriet på Esrum Sø og links til fiskefilm. Tjek dem ud. De er sjove og godt lavet!

Emil har også været på Esrum Sø, dog ikke efter aborrer. Jagten gik derimod efter gedder størrelse XL, men de ville ikke rigtig lege med. Den eneste der ville, stod ærgerligt nok af ved bådkanten i landingsøjeblikket. Sort uheld! Den ville ellers have været god at have med i Esrum Open.

Undertegnede var i søndags et smut i St. Vejle Å, hvor det ikke ligefrem er naturoplevelsen, der trækker, men derimod sandsynligheden for at fange nogle aborrer på den gode side af kiloet. Det blev til en håndfuld, med største på 1,35 kg.

Alle fanget på jigs og dropshot.