Fangstrapporter

Sild fra Øresund og ny foreningsrekord for guldørred

Så kom der lige et par yderligere rapporter fra Ask Futtrup. Den første lyder således:

Hej Klaus,

Tog et hvarsats lørdag i gudevejr. Vi startede med at fange lidt sild til agn… Største på 225 gram.

De stod i tykke stimer ved M4 bøjen, så hvis der er nogen, der skal have fyldt salttønden op til jul – så er det bare afsted.

Desværre var der nærmest nul strøm i sundet, så hvarfiskeriet kom aldrig igang. Fiskede i 6 timer efter dem, med en skrubbe og en meget tynd rødspætte på 43 cm og 830 gram til min makker som eneste resultat. Vi sluttede af på Disken for at få selvtilliden lidt op igen, og her fangede vi fint med stegetorsk, rødspætter, grå knurhaner, hvillinger og isinger.

Knæk og bræk

Ask Futtrup

Og næste rapport:

Hej Klaus,

Jeg skulle have været på sundet idag, men turen kom ikke længere end til havnemundingen og retur. Østenvinden var simpelthen for kraftig.

Derfor kørte jeg til en sjællandsk put & take vand i stedet, og fik sat PR guldørred allerede i 5. kast. 2,75 kg vejede den.

Ved søen var det også møgvejr, og bidelysten var ringe, Så jeg droppede det rimeligt hurtigt, og kørte hjem og nød min fridag.

Knæk og bræk

Ask

Tak til Ask for rapporterne og tillykke med ny foreningsrekord for guldørred. Herligt iøvrigt med aktive medlemmer, der har lyst til at dele oplevelserne med os andre.