Naturens Dag ved Nive Å

Hej alle

I forbindelse med Naturens Dag havde vi i søndags – i samarbejde med Fredensborg Kommune – en stand ved møllen, hvor vi (Carsten Ryby & Bjarne Dueholm) fortalte interesserede om foreningen og de planlagte gydebanker i Usserød å.

Der var ikke det store fremmøde til det gode initiativ, men nogle få potentielle nye medlemmer var ifølge Carsten trods alt forbi.

Jeg selv var også et smut dernede, idet jeg gerne ville se de minkfælder, som vi har kørende i øjeblikket. De er meget effektive og Christian Lohmann fra foreningen, der er med til at sætte fælderne fortæller, at der indenfor en uge er snuppet 5 stk.

De fungerer via en anordning, der hiver en magnet væk fra den hvide kasse, når minken går i fælden. 20 sekunder senere modtager Christian en sms om at der er bid og at fælden skal røgtes.

Lad os håbe, at mange flere bliver fanget, da de tager masser af fugleæg og ørreder i området.